Langtorsdag

17. juni 2011

Det var hvad det var i går. En almindelig (travl) arbejdsdag blev afløst af en køretur til Kolding hvor jeg og et par af mine kollegaer, var inviteret til workshop omkring sociale medier. Ankom til Hotel Scandic klokken 14:35, hvor der eftetrindskrivningen, var kaffe/te kager (og her taler vi om super lækre kager i alle afskygninger) og frugt. Jeg og den ene af vores sælgere hoppede ombord i kagerne og lige så lækre de så ud, lige så lækre var de. Da klokken blev 15 begyndte selve workshoppen.

En ret så interessant workshop, hvor vi kom vidt omkring. Bl.a at 49% af danmarksbefolkning hu er på Facebook og kun 30.000 danskere bruger Twitter osv. Men vigtigst af alt, for blev vi alle en smule klogere på hvordan og hvorledes firmaer skal agere når de opretter en fanside og hvor galt det kan gå, hvis der ikke liggen en fast strategi bag. Omkring det bord jeg sad ved,havde vi nogle gode og fornuftige diskutioner med den måde vi ser medierne på og hvad vi tror bliver fremtiden. Jeg er sikker på, at mange firmaer ikke har en strategi inden de smider sig selv på Facebook, og det gælder også de store multinationale af slagsen. Der ud over var der mange gode forslag til sælgere hvordan de aktivt kan bruge de sociale medier til at få en større kontakt med eksisterende kunder få nye, igennem netværket. Der var et par af deltagerne som af den vej allerede havde fået en del nye kunder – det der med at skabe relationer er yderst vigtigt hvis man skal have succes med at sælge, fortalt den ene af vores sælgere. Det handler om troværdighed. Ganske interessant, selvom jeg ikke er sælger.

Vi skulle åbenbart ikke gå sultne hjem fra arrangementer, for i den lille pause der var indlagt, blev der serveret sandwiches og vand, kaffe og te.

Kl. 18 sluttede workshoppen og vi kørte alle en smule klogere, eller jeg gjorde i hvert fald, hjem. Jeg landede herhjemme igen lidt i 7 og var erligtalt en smule brugt, men på den gode måde.

I samme genre

Ingen kommentar

Skriv gerne en kommentar