SK Caravan

29. juni 2011

Til info er SK Caravan, blevet informeret om at dette indlæg og des ordlyd og at det bliver offentliggjort her.

Den 24. marts skrev vi under på en købsaftale på køb af et styks CombiCamp hos SK Caravan i Blommenslyst. Vi vidste på forhånd, at den først skulle bestilles fra fabrikken så en leveringsdato kunne vi ikke sådan lige få. Helt ok med os, vi kender jo begge til produktionstider da jeg har har bejdet i en produktionsvirksomhed og Søren er desuden produktionsingeniør. SK Caravan ville give os besked når de fik en tilbagemelding fra Holland. Der der havde gået en månedstid og vi havde ikke hørt noget, smuttede Søren ned for at høre om der var nyt. De regnede med at vognen måske ville blive færdigprodukseret omkring den første uge i juni. Ok, vi havde jo tid nok, juli og vores sommerferie lå jo stadig langt væk.

Der der var gået endnu en måned, og vi stadig ikke havde hørt fået en endelig bekræftelse af Lars, som han havde lovet ved underskrivning af købsaftaen, blev Søren og jeg enige om, at jeg en dag efter arbejde skulle smutte forbi og høre om der var kommet en endelig dato. Da jeg ankom, var Lars som også er ejere af SK Caravan, ikke i forretningen, så jeg kom til at tale med M, og på mit sprgsmål om de havde hørt nyt fra Holland fik jeg svaret:

Taler du og din mand ikke talte sammen derhjemme?

Det måtte jeg så sige vi gjorde og spurgte så, lettere rystet, hvad han mente?

Ja, sidst da din mand var her fortalte jeg ham at den nok kom i den første uge af juni!

Ok, sagde jeg og gik rystet ud af forretningen og kørte hjem, men med en underlig fornemmelse af, ikke at være blevet behandlet særligt godt.

Da vi nåede til slutningen af den første uge i juni, kørte Søren og jeg igen derned for at høre om der var nyt og samtidig lige fortælle dem at den behandling jeg fik sidst ikke var en vi synes var passende.

Vi mødte Lars ude for an og han kan kunne berette at der ikke var kommet nogen vogn til os. Så var det at vi lige skruede den pæne facon af og spurgte, om hvornår han havde tænk sig og kontakte os for at fortælle det. Han tilstod at have glemt vores aftale omkring det at ringe. Jeg sagde at jeg heller ville have han ringede en gang for meget end engang for lidt. Vi aftalte så, at han nu fik et par dage til at finde ud af, hvad der blev af vores vogn og vi kunne så komme igen onsdag ugen efter.

Onsdag oprandt og vi var spændt på hvad de havde fundet ud af. Da vi kom, fortalte Lars, at han havde overdraget sagen til Claus for han talte bedre tysk, end han selv. Fair nok! Det viste sig, at Claus faktisk er en meget engageret gut som hele dagen havde prøvet at finde ud af, om vi fik en vogn og om det var den var med det rigtige telt med lynlås i kant til en bund (det er nemlig kun 2011 modellerne der har det). Claus havde forsøgt at få en nøjagtig dato ud af Holland og også om det var den vogn vi rent faktisk havde bestilt, de havde produceret. Det gik lidt trægt og Søren og Claus, blev enige om at Søren skulle skrive til Holland og se om det hjalp. Og sørme allerede om mandagen var der svar. Holland havde lavet en aftale med “dealeren” i Danmark om levering.

Søren og jeg kørte endnu engang ned til Claus og han have så heldigvis gode nyheder til os. Vognen ville komme til Danmark den efterfølgende mandag, altså den 20. juni. Yes! Han ville så booke tid på deres værksted, sådan at det ekstra tilbehør, cykelholdere, reservehjul osv. vi har bestilt kunne blive monteret og så ville vognen være klar til afhentning i fredags (d. 24/6).

Glade og forventningsfulde ankommer vi ved en 13 tiden til SK Caravan, for at hente vores CombiCamp. Og tro det eller la’ være – den stod der og så rigtig flot ud….. men og ja for fanden der er et endnu en gang et men i den her historie – der var ingen nummerplader på. Claus var lige mødt ind og havde fået beskeden, at de manglede en certifikerings for at motorkontoret ville lave plader til den. Jammen altså. Claus fik endnu engagn fat i Holland og de ville prøve at se havd de kunne gøre. Certifikatet endelig kom igennem på mail kl. 14:15, var vi klar til at køre afsted, men næ nej, så let skulle det åbenbars ikke være, for mototkontoret lukker kl. 14 om fredagen. Pisosse. Aftalen blev så at jeg, efter arbejde mandag, kom og hentede vognen.

Da vi køre hjem og på vejen hjem kom ordet “AMATØRER” over vores læber en par gange eller tre og vi ærgrerede os lidt, for Søren ville ikke være hjemme mandag og tirsdag og weekenden ville have været perfekt til lige at tjekke om alt er som det skal være. Vi køre trods alt på ferie fredag d. 8. juli, som faktisk er lige om lidt.

Mandagen kom og jeg må indrømme, at jeg var lidt spændt på om min mobil ville ringe med en aflysning. Men da jeg fik fri, havde jeg ikke hørt noget, så jeg trallede glad ned til forhandleren, tror jeg har nævnt at det er SK Caravan i Blommenslyst. Jeg ankom og en nydelig herre, som jeg ikke har set før, spørger om han kan hjælpe. Jeg spørger efter Claus, da han ligesom er blevet “vores mand” og får at vide at han er syg. Nå, det er der jo ikke noget at gøre ved, så jeg siger til den pæne ukendt herre, at jeg er kommet for at hente min CombiCamp – den pæne herre vender sig om og spørger ind på kontoret, hvor min gode “ven” M (ham der, ved en tidligere lejlighed talte så pænt til mig) og spørger om han kender noget til det.

Og hold nu fast på hat og briller – nu kommer der en ordveksling som viser hvor servicemindet M er og som i den grad gjorde mig edder spændt rasende den anden dag.

M:

Det var ikke det rigtige certifikat de havde fået i fredags, så der er endnu ikke kommet plader på.

Mig:

Ok, men jeg havde aftalt med Claus at I ringede hvis der var noget.

M:

Ja, han kendt kraftedme ikke til nogen aftaler.

Mig:

Aii, det kan godt være, men det er jo lidt træls at jeg igen skal køre forgæves.

M:

Jeg kender kraftedme da ikke til hvad I aftaler.

Mig:

Sådan skal du altså ikke tale til mig, så vidt jeg ved er jeg stadig kunden og du forhandleren og jeg har betallt for et produkt jeg endnu ikke har fået….

M kikker i papirene

og jeg fortæstter

på nær de sidste 5750, som betales ved afhentning.

M siger så, at han får det rigtigt cerfitikat med posten i morgen og jeg kan jo så bare komme og hente vognen i morgen. Jeg siger så pænt (forsøger i hvert fald) om han vil være sød at give besked hvis papiret ikke er med posten, da jeg ikke ønsker at køre forgæves igen.

M på en arogant måde:

Igen og igen..

Mig:

Ja, for vi var her jo også i fredags, som aftalt, for at hente vores vogn!

Jeg slutter med et vi ses i morgen. Heldigvis stod “den pæne herre og overhørte hele samtalen.

Konklutionen er, at jeg aldrig igen kommer til at handle med SK Caravan i Blommenslyst. For sådan en behandling ønsker jeg ikke at få igen. Egentlig synd, for de andre dernede er jo søde nok.

Nu er vogne i hus, men jeg måtte selv kontakte Skat for at høre, om det virkelig var rigtigt at en forhandler skulle have det originale papir for at få plader på en vogn, for det var den undskyldning jeg fik pr. telefon. For samme formiddag havde de ringet og fortalt at certifikatet ikke var med posten. Skat sagde, at sådan ét kunne forhandlere da selv udskrive og skrive under på og så komme ind med. Jeg ringede tilbage til forhandleren og fortalte hvad skat havde sagt og kl. 14:40 samme eftermiddag, ringer de og siger, at nu er plader på. Endelig!

I samme genre

22 kommentarer

  • Svar Lotte 29. juni 2011 at 18:31

    Øv for en gang møg!! Men jeg håber alligevel I får nogle dejlige ferier i den!! Nyd det lidt for mig, som skal holde ferie i “Costa Del Baggård” :O)

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 18:48

      @Lotte: Jeg er helt sikker på at ferie nok skal bliver super. For alle dårligdommene der er opbrugt inden vi overhovedet fik vognen. 😀

      Costa Del Baggård er heller ikke værst hvis vejret bare er godt – så jeg krydser fingre for dig. 🙂

  • Svar Deborah 29. juni 2011 at 18:41

    Hold dag kaje, en uforskammet behandling og det “gode eksempel” på kundeservice – NOT! Nej, der ville jeg heller aldrig handle igen, og nu er andre da advaret. Og det er så ganske udemærket! Jeg håber, I trods alt får en dejlig ferie.

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 18:50

      @Deborah: Takker, er sikker på ferien ikke kan andet end blive skøn og god. Og ja, nu er andre opmærksomme på at der også der findes brådne kar. 🙂

  • Svar Olines 29. juni 2011 at 18:52

    Øv for en ærgelig oplevelse. Det skulle jo gerne være en god oplevelse, at købe nyt! God ferie når i når dertil.

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 18:55

      @Olines: Det har det faktisk også altid være og derfor er det også træls at opleve sådan en behandling.

      I må også have en god ferie. 🙂

  • Svar Pia 29. juni 2011 at 18:58

    Og havde i ikke været lidt presset på tid, så havde i denundelynme bedt dem bruge den som gaffatape på M´s store møgbeskidte mung, grrrrr

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 19:03

      @Pia: Hi hi, og den ville endda havde været for lille. 😕

  • Svar Anita 29. juni 2011 at 19:30

    For saaaaatan da, jeg ville godt nok også skumme af raseri, hvis det var mig der var kunde i den butik og fik sådan en behandling!

    Du har givet dem tørt på ved at skrive dette indlæg og jeg kan virkelig godt forstå, du/I er vrede, Cat. Det er under al kritik det her og det er ikke engang “nok” til “bare” at have en dårlig dag. Dem er der vist nogle stykker af der, lader det til 🙁

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 20:08

      @Anita: Nej desværre er det den ene der ødelægger det for de mange, altså her i butikken.

      Faktisk skummede jeg så meget at jeg brugte meget tid på dybevejrtrækninger, men det tog sin tid inden jeg fandt ro. 🙂

  • Svar Michael Hanmann 29. juni 2011 at 19:41

    Mage til arrogance skal man lede længe efter uden at finde den, kan godt forstå at du er færdig med SK Caravan.
    I kærlige tanker, god Onsdag

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 20:09

      @Michael Hanmann: Ja, det overraskede osse mig at sådan en ordveksling kunne finde sted og normalt ville jeg nok sige kraftigere fra, men jeg havde jo endnu ikke fået min vogn og sommerferien står jo for døren. 🙂

      Ha’ en dejlig aften. 🙂

  • Svar Moster Tulle 29. juni 2011 at 20:08

    Hold da så op for en uvenlig behandling og total mangel på kundeservice. Havde det været mig, havde jeg hævet handlen…..Synes i har været meget tålmodige og håber vognen blev overrakt med en flaske champagne og en STOR undskyldning, men det gjorde den nok ikke….
    Kommer – grundet geografien og min modvilje mod camping – næppe nogensinde til Blommenslyst efter en campingvogn, men møder jeg nogle, der overvejer at handle der, vil jeg hjertens gerne fraråde dem det.
    Trods alt ønskes i en fantastisk tur ud i det blå 🙂

    • Svar Catarina 29. juni 2011 at 20:13

      @Moster Tulle: Vi var også meget tæt på at høve handlen, men ingen andre forhandlere har en sådan hjemme så det var lidt svært og egentlig vil vi som udgangspunkt også gerne handle lokalt, men ikke mere. 🙂 Og nej ingen champagne 🙂

      Jeg er sikker på at ferien slet ikke kan andet end blive fantastisk med den start på vognens liv hos os. 😀

  • Svar johnny 29. juni 2011 at 21:25

    Sørgelig historie, og nøøøj hvor må der sidde nogle flove hoveder hos SK caravan.. fordi magen til ringe kundeservice skal man da vidst ellers lede længe efter. Håber at der ikke bliver de store problemer med vognen, og at i får den dejligste ferie.

    • Svar Catarina 30. juni 2011 at 07:29

      @Johnny: Jeg tror at med alle de problemer der har været med den vogn så kan der ikke blive mere nu og ferien vinker forude. 🙂

  • Svar Botte 29. juni 2011 at 21:53

    Hold nu fest og så I de her tider.
    Han skulle da have haft en pedal lige i sin store mås.
    Måske han skulle sendes på et kursus i service, det kan du jo nævne for Lars, for du skal da melde retur at dette er en meget upassende opførsel.
    Håber den vil sprede ekstra meget glæde den lille vogn 🙂

    • Svar Catarina 30. juni 2011 at 07:31

      @Botte: Lars kender til dette indlæg jeg har talt i telefon med ham hvor han beklagede og undskyldt på M’s vegne.

      Jeg regner med at vi får meget glæde af den lille vogn. Back To Nature, eller næsten. 🙂

  • Svar Helle K. 29. juni 2011 at 22:18

    For pokker da – sikke en skiderik. Jeg ville også være blevet stram i betrækket – og sikkert have glemt, at jeg ellers er et venligt menneske.
    Jeres ferie må blive fantastisk – ellers ville der ikke være retfærdighed til i denne verden.

    • Svar Catarina 30. juni 2011 at 07:33

      @Helle K.: Jeg tog mig virkelig osse sammen for ikke at falde ned på hans plan, for det havde jo ikke gavnet nogen. 🙂

      Jeg er sikker på at ferien bliver skøn og dejlig. 🙂

  • Svar Heidi Busk 29. juni 2011 at 22:39

    Jeg var også blevet rasende!! Man skal bare ikke betale for noget før leveringen – det har jeg da lært i tidens løb!!
    Så har man altid en klemme på sådan en amatør til “brugtvognsforhandler”.
    Sikke en idiot.
    Rigtig god tur, er spændt på at høre om det er li’ så godt med compi-camp som campingvogn.

    • Svar Catarina 30. juni 2011 at 07:36

      @Heidi Busk: Nej det gør vi normalt heller ike, men her var vore campingvogn også en del af prisen og den havde de så allerede fået ned så…
      tror det bliver anderledes end med CV’en og jeg ved ikke om de kan sammenlignes, da det her er mere telt agtigt og den er meget lettere at køre med også i små byer. 🙂

    Skriv gerne en kommentar