TDC teknikker, det’ osse mig

18. april 2013

Da jeg vågnede i morgen, kunne jeg hurtigt konstatere at vi var uden netforbindelse til omverdenen. Jeg genstartede ruteren nogle gange, men det hjalp ikke. Jeg kørte på arbejde og regnede så med at nettet ville være oppe igen når jeg kom hjem.

Da jeg ankom herhjemme, kunne jeg konstatere at vi endnu ikke havde noget netforbindelse og jeg greb derfor telefonen og trykkede 80 80 80 80 til TDC. Efter præcis 22 minutter og 19 sekunder, fik jeg Henrik i telefonen. Jeg forklarede problemet og kan kørte nogle test fra hvor han sad. Efter et par minutter, kunne han også se at der var noget galt. Han fortalt så at der ville komme en teknikker enten i morgen fredag mellem 8 og 16 eller på mandag mellem 8 og 16! Jeg spurgte sevfølgelig om det ikke kunne være i morgen, for så ville jeg sørge for at der var en her i hele tidsrummet (jeg er selv til møde hele dage i morgen), det kunne han ikke. Deeet var jeg ikke helt tilfreds med, for en evt. weekend uden net, det går altså ikke helt. Jeg spurgte om der ikke var noget der hed straksservice, for det ved jeg vi har i firmaet. og jow, det findes og så kommer teknikker ud inden for 3 timer men det kostede altså, hvor meget spurgte jeg så Henrik, og jeg må skisme indrømme, at jeg nær havde sat mig ned da hav svarede “det koster 10.000 kr”. 10.000, det er eddermame mange penge. jeg droppede det og accepterede at vi nok ikke ville have net igen før engang mandag.

Nu er jeg ikke blondine med teknisk snilde for ingen ting, så da jeg havde lagt på, splittede jeg alle ledninger til ruteren, det trådløse, den eksterne harddisk og telefonen af, og begynte stille og roligt at samle det hele igen. Jeg nåede ret hurtigt frem til, at det var ruterens dele det var galt med, og helt klar over det blev jeg da jeg prøvede at skifte strømforsyningen med en ikke helt kombatibel en af slagsen for der kunne jeg få den lidt i gang. Desværre passede spændingen ikke helt og derfor kunne den strømforsyning jeg har ikke bruges. Jeg ringede endnu engang op til DC og ventede denne gang kun 15 minutter, før end jeg fik en anden ung mand i røret. Jeg fortalte havde jeg have fundet ud af og ud fra min beskrivelse gav han mig ret. Han kunne så sende mig en helt ny router, men jeg ville ikke kunne modtage den før mandag. Endnu engang kom weekenden i vejen. Jeg lod mig ikke slå ud og spurgte om der ikke var andre muligheder, evt. at jeg kørte forbi TDC erhverv og snakkede med dem (det er en erhvervsforbindelse vi har) og så sagde den søde unge mand “at det var en god ide” wup wup… Aftalen blev, at jeg i morgen i min frokostpause (midt i mødet) smutter til TDC erhverv, men den gamle router og de så vil bytte den til en anden.

Jeg håber virkelig at jeg har helt ret mht. til at det er routeren, men det er jeg nu ret så sikker på. Men alt det ved jeg først i morgen når jeg kommer hjem og prøver at sætte det hele til. Så indtil da, fungere min telefon som 3G modem for sønnike og jeg og det er ganske ok, selvom det det jo ikke flyver afsted. Men til surfen og sådan så virker det hurtigt nok.

I samme genre

14 kommentarer

  • Svar Annemette 18. april 2013 at 20:16

    Uhh det er forfærdelig at være uden net, så godt du fik det ordnet, så det kan komme iorden inden weekenden 🙂

    • Svar Catarina 18. april 2013 at 20:20

      Ja, jeg håber det er så let som jeg regner med og det tror jeg både manden som kommer hjem i morgen er og sønnike er 🙂

  • Svar Karin Abildhauge 18. april 2013 at 22:46

    Hvor er det godt du ikke skal arbejde hjemmefra.

    Håber du havde noget at lave i ventetiden, Jeg ville være blevet utålmodig, hvis jeg bare skulle sidde med røret.

    Jeg var selv uden net på et tidspunkt, før smartephone tiden, hvor jeg blev henvist til en hjemmeside for hjælp. Jeg kunne ikke undlade at grine højlyt, først forstod personen i røret ikke hvad der skete, bagefter måtte personen erkende det var dårlig service, og jeg fik efterfølgende en fantastisk service.

    Jeg krydser fingre for du har ret mht ruteren.

    Godnat og sov godt/eller godmorgen 😉

    • Svar Catarina 19. april 2013 at 16:27

      Ja, det var ret så heldigt Karin. 🙂

      Mens jeg ventede lå telefonen på bordet med speaker på og jeg nåede at få forberede alt maden inden jeg kom igennem, så tiden blev bestemt ikke spildt og nu er jeg atter ned net. 🙂

      Det er en skøn historie du der fortæller, det er nok nogleprocedure som nu er lavet om, for den holder jo bare ikke hi hi. 🙂

  • Svar Pernille 18. april 2013 at 23:03

    Jeg krydser fingre for at du har ret 🙂

    • Svar Catarina 19. april 2013 at 16:28

      Tossen havde tet Pernille og alt funker igen. 🙂

  • Svar Nola 19. april 2013 at 06:02

    pyh, det er en af de ting som man absolut IKKE har brug for i en ellers travl hverdag! Flot at du kunne beholde tonen efter laang ventetid og ikke-problem-løsende-mindede medarbejdere og knald godt at du tog sagen i egen hånd!! Flot klaret!! Man er vel lidt nysgerrig og lidt IT nørd 🙂
    Krydser fingre for at det hele kommer til at køre i dag.
    God fredag 🙂

    • Svar Catarina 19. april 2013 at 16:31

      Og det er altid præcis der det sker. 😉

      Den unge mand som tog telefonen, kunne jo ikke gøre for at ventetiden er så lang og man kommer længst med at være sød og venlig. Det er i hvertfald min egen erfaring. Jeg har altid været lidt af en nørd og kan klare det meste selv og har osse gjort det igennem tiden. Det eneste der kan gå galt er jo at det går galt, og så er ejg blevet den erfaring rigere. Men intet gk galt og jeg havde ret, så det er jo skønt. 🙂

  • Svar Susanne 19. april 2013 at 07:22

    Se det kunne jeg også have fundet på, og sjovt nok som man nogle gange selv skal hjælpe på vej, når noget ikke virker og selv skal komme med løsninger. Men bare det virker er det jo ok 🙂

    • Svar Catarina 19. april 2013 at 16:37

      Det kan jeg forestille mig Susanne, vi er vis meget ens på det område. :_)

      OG nu virker alt som det skal igen, så jeg er glad og jeg tror osse at sønnike og manden er glade. 🙂

  • Svar gittesp 19. april 2013 at 14:06

    Sådan Catarina 🙂

    • Svar Catarina 19. april 2013 at 16:37

      Nemlig Gitte og alt er oppe igen. 🙂

  • Svar Layoni 20. april 2013 at 06:55

    Det er da osse en fuldstændig vanvittig pris for en straksservice. Synes det er noget svineri, men godt blondinen selv ku’ klare projektet 🙂 God weekend til dig og dine Catarina 🙂

    • Svar Catarina 20. april 2013 at 07:42

      Ja, det er ret så vild Layoni og jeg troede faktisk ikke det var mulige at det måtte koste så meget. 🙄

      Du må også have en god weekend Layoni. 🙂

    Skriv gerne en kommentar