YES I’m back – og det var sgu mig selv der klarede det. Fandme så. 🙂
Ovenstående har jeg lige skrevet på Catarina.dk’s FB side. I søndags tog jeg, som jeg så ofte gør, en backup af alle mine filer, men inden jeg tog en backup af min MySql database, var der lige et plugin jeg ville afinstallere, da jeg ikke brugte de. Jeg trykkede på knappen og plugin’et blev afinstalleret. Da jeg så ville gå ud på forsiden af min side, var den væk. Pisosse. Jeg ventede lige en små 5 minutter inden jeg skrev til support på i123, hvor jeg har Catarina.dk bor til leje og spurgte om der var noget fra deres side af der indikerede hvorfor min side var nede. Indtil nu har jeg bare været rigtig godt tilfreds med den service og support jeg har fået hos i123. Hvis der har været nogen problemer, har de tidligere ydet support i løbet at et par timer, og nogle gange endda inden for 10 minutter.
Min begejstring er dog kølnet ret så kraftigt de sidste par døgns tid, og jeg overvejer nu om ikke et andet hotel, skal have lov til at lægge plads til Catarina.dk. Jeg ved dog bare ikke lige hvilket det skal være, da jeg ingen erfaringer har med andre hoteller.
For sådan et forløb som det her nedenfor, ønsker jeg ikke at skulle igennem en anden gang. 🙁
Søndag
• 13.32 – Mig pr. mail – min side er nede?
Mandag
• 08:30 – Mig pr. telefon – efter afinstallation af et plugin – fejl i databasen og får at vide at jeg skal smide backuppen af alle filer ind.
• 09:15 – Mig pr. mail – det hælper ikke, og jeg får at vide at det er en databasefejl. Jeg vil nu betale for at de smider en backup af databasen ind.
• 11:20 – Mig pr. mail – hvornår er jeg oppe igen?
• 12:30 – Mig pr. mail – husker dem på at jeg vil betale for at smide databasen ind.
• 15:03 – Internet 123 pr. mail – “vil hører lige vores tekniker ad og vender tilbage hurtigst muligt”.
• 17:32 – Mig pr. mail – Jeg er en smule utålomdig, sorry – men hvad sagde teknikkerne? Min side har nu være nede i mere end 1 døgn.
Tirsdag
• 06:30 – Jeg sætter mig for at finde ud af hvordan det der plugin er lavet, og hvor det smide sine filer hen, når det er deaktiveret.
• 08:02 – Efter at have kikke alle mine filer igennem og læst lidt om plugin’et, så finder jeg 3 filer som stadig ligger og forstyrer og sletter dem – og som ved et trylle slag er min side oppe igen. 😀
• 08:09 – Mig pr. mail – Godmorgen Jeg har nu selv løst problemet og er blevet meget klogere på php og databaser. Mvh Catarina.
17 kommentar
Mads
1. marts 2011 at 09:11Pyha. 🙂 Godt at se dig online igen. Der er virkelig street kredit herfra. Vi måtte have hjælp fra vores udbyder, for at løse vores ‘blackout’ – men det kan da være man skulle kontakte dig inden, når du bare løser problemerne selv. 🙂 Godt gået!
Catarina
1. marts 2011 at 09:21@Mads: Hi hi ja det er rart at det hele virker igen. 🙂 Jeg havde også regnet med at min udbyder kunne rede mig, men jeg havde ikke tålmodighed til deres tempo. 🙂
Nu er en ny backup hentet samt en backup af MySql databasen, så nu skulle det være ok. 🙂
Helle
1. marts 2011 at 09:16Det er fanme godt gået, Catarina. Den slags ville tage pippet fra mig. Jeg er på herrens mark, når jeg skal ned og rode i maskinhuset 🙁
Catarina
1. marts 2011 at 09:22@Helle: Det værste var den vente tid uden at der sket noget fra i123 – det var ved at pisse mig fuldstændig af. Men dejligt at det hele nu virker igen. 🙂
Per
1. marts 2011 at 09:17Puha – enhver bloggers mareridt. Hvad pokker var det for et plugin, der skabte problemet? – bare så vi andre ikke hopper i den også 😉
Godt at du er tilbage 🙂
Catarina
1. marts 2011 at 09:24@Per: Takker – ja, det var lidt at et mareridt. Plugin’et var/er det der hedder DB-Case og det kan åbenbart ikke så godt lide at blive afinstalleret, eller det kunne det ikke her. 😉
Helle K.
1. marts 2011 at 09:28Du er den sejeste computer-sild 🙂
Catarina
1. marts 2011 at 09:33@Helle K.: Og i lige måde søde Helle – vi er jo ens. 🙂
Alice M
1. marts 2011 at 11:10Tror desværre det der er standard for webhotel udbydere.. Når de ikke sælger hele pakken, men kun hotellet er det virkelig sjældent de vil hjælpe når problemet er noget af det man selv har stoppet på siden….
Catarina
1. marts 2011 at 11:18@Alice M: Som sagt har jeg ikke før haft problemer med dem og de supportere både Joomla CMS og WordPress så..
Men forløbet denne gang er bare alt for langsomt og så det at de ikke svare på henvenddelser før dagen efter, når de bryster sig af 24 timers mail-service er bare ikke godt nok.
Hjælp!
1. marts 2011 at 11:26[…] mit lille nedbrud, har jeg brug for din hjælp. Det eneste du skal gøre, er lige at gi’ et lille pip fra dig, […]
Marie Louise
1. marts 2011 at 14:07Jeg kan klart anbefale http://www.wannafind.dk – deres service er rigtig god og der er altid hurtige medarbejdere i supporten.
Catarina
1. marts 2011 at 15:30@Marie Louise: Det kunne godt være jeg skulle over dem, selvom det er væsentligt dyre. Lige nu får jeg 10.000 MB plads for 49 kr og de vil have det samme for 500. Lige nu fylder jeg tæt på 5000 så det kan godt gå hen og blive lidt pebberet.
Mange tak for tippe Marie Louise. 😀
Anette
1. marts 2011 at 16:56Pyyyyh man får helt sved på panden når det ikke virker 🙂 Godt du fik klaret det – men det er da utroligt at udbyderen ikke kunne hjælpe dig bedre. Godt du er tilbage igen 🙂
Catarina
1. marts 2011 at 19:25@Anette: Ja, det var en ret så træls omgang og jeg er også lidt skuffet over forløbet fra udbyderens side af. Men jeg er tilbage og det er hovedsagen, havde ski helt savnet jer mens jeg var væk. 😉
Helle
2. marts 2011 at 08:28Hvorfor mon mit avatar billede ikke bliver vist, i din kommentartråd?
Catarina
2. marts 2011 at 08:39@Helle: Hummm, det kan jeg desværre ikke svare på – måske fordi den endnu ikke er registreret eller fordi du bruger en anden email end den du oprettede Avataren med. 🙂