Så er det blevet tid til endnu en omgang Makrosjov. Og da rigtig mange af jeg synes om ideen med et tema, er legen hermed lavet om.
Temaet for denne omgang af makrosjov er bestemt af sidste uges vinder Helle K. og er:
“En knap – knaphed – ordet knap i alle sammenhænge”
Makrosjov er en lille fotoleg som er meget let at lege med på. Læs reglerne neden for.
Regler:
Det eneste du skal gøre er:
• Tag et makrofoto af din fortolkning af ugens tema (eller finde et i dit billedearkiv)
• Lav et blogindlæg på din blog, hvor du linker til indlægget her
• Kom tilbage hertil og melde dit indlæg (ikke din blog) til på “Add your link” her neden for
• Alternativt kan du også linke til et billede på din Flickr konto eller Picasa konto, men husk, at det kun skal være til et specifik billede og ikke hele dit album/collection. Og husk, det er god stil, at gi’ nogle af de andre deltagere en lille kommentar.
Jeg tager mig den frihed,
at slette de bidrag som ikke følger ovenstående regler. 🙂
Du kan tilmelde dit billede/indlæg indtil tirsdag kl. 09:59.
Også i denne uge vil der være en afstemningen om det bedste billede og præmien er, æren og retten til at bestemme næste uges tema. 🙂 Selve afstemningen starter på tirsdag kl. 10:00 og slutter igen torsdag kl. 16:00. Jeg glæder mig til at se rigtig mange sjove, smukke og finurlige makrobilleder.








22 Kommentarer
mette b
25. marts 2011 at 19:23Jeg er hermed gået i tankeboks!
Michael
25. marts 2011 at 19:25@mette b: Hvis boksen har en knap, så tag et billede af dén 😉
mette b
28. marts 2011 at 21:39@Michael: 😀
Catarina
26. marts 2011 at 08:04@mette b: Glæder mig til at se dit bidrag. 🙂
Inge
25. marts 2011 at 19:29Jeg knapper også med.. 🙂
Catarina
26. marts 2011 at 08:04@Inge: Dejligt. 😀
ThinkingSpace
27. marts 2011 at 10:11Så er jeg med – med en forårs-knap-knop. 😀
Catarina
27. marts 2011 at 18:18@ThinkingSpace: Dejligt at du vil lege med. 😀
Helle K.
27. marts 2011 at 19:32Det er fantastisk sjovt at se, hvor forskellige bidragene er 🙂
Catarina
27. marts 2011 at 20:19@Helle K.: Ja, det e r rigtig spændende. 😀 Jeg regner med at være klar til min deltagelse i morgen. 😀
Helle K.
27. marts 2011 at 20:24jeg kunne heller ikke forstå, at du ikke var med endnu 🙂
Catarina
28. marts 2011 at 06:45@Helle K.: 😉
djohanne
28. marts 2011 at 08:07Dejligt tema for en der eeeeelsker knapper:)
Catarina
28. marts 2011 at 17:26@djohanne: Ja, så er det da bare så perfekt. 😀
Ditte
28. marts 2011 at 10:07Ja, så lykkedes det omsider, selvom der var knaphed på ideer 😉
Catarina
28. marts 2011 at 17:26@Ditte: Hi hi, sådan har der også været her. 😀
Anders
28. marts 2011 at 16:25Så er vi med igen 😉 Denne gang i lidt bedre tid før deadline 😀
Catarina
28. marts 2011 at 17:27@Anders: Wiii, du nåede det – hvad gik galt. 😆
ThinkingSpace
28. marts 2011 at 16:57Og nu har jeg skiftet mit bidrag ud, men jeg er stadigt med. *vægelsind* 😀
Catarina
28. marts 2011 at 17:27@ThinkingSpace: Helt ok. 😀
Donald
30. marts 2011 at 00:09Det var morsomt at se, at jeg havde stemt på det billede, som allerede havde fået flest stemmer, det var Helle K.’s billede af en damejakkeknap med insekt; teknisk set helt suverænt, og motivmæssigt er det en af mine foretrukne konflikter, den menneskeskabte virkelighed imod dyrenes (insekternes) verden.
Men jeg var lige ved at stemme på orkideens støvknap og er lidt ked af at jeg ikke gjorde det og ked af at den ikke havde nogen stemmer på det tidspunkt. Det er nemlig et også et meget smukt billede!
Catarina
30. marts 2011 at 07:01@Donald: Ja, det er det fine ved den her afstemning, man kan først se hvor mange stemmer de andre har fået, når man har afgivet sin stemme. 😀