Hverdagen

Makrosjov: 7

Så er det blevet tid til endnu en omgang Makrosjov. Og da rigtig mange af jeg synes om ideen med et tema, er legen hermed lavet om.

Temaet for denne omgang af makrosjov er bestemt af sidste uges vinder Helle K. og er:

KNAP
“En knap – knaphed – ordet knap i alle sammenhænge”

Makrosjov er en lille fotoleg som er meget let at lege med på. Læs reglerne neden for.

Regler:
Det eneste du skal gøre er:
• Tag et makrofoto af din fortolkning af ugens tema (eller finde et i dit billedearkiv)
• Lav et blogindlæg på din blog, hvor du linker til indlægget her
• Kom tilbage hertil og melde dit indlæg (ikke din blog) til på “Add your link” her neden for

• Alternativt kan du også linke til et billede på din Flickr konto eller Picasa konto, men husk, at det kun skal være til et specifik billede og ikke hele dit album/collection. Og husk, det er god stil, at gi’ nogle af de andre deltagere en lille kommentar.

Jeg tager mig den frihed,
at slette de bidrag som ikke følger ovenstående regler. 🙂

Du kan tilmelde dit billede/indlæg indtil tirsdag kl. 09:59.

Også i denne uge vil der være en afstemningen om det bedste billede og præmien er, æren og retten til at bestemme næste uges tema. 🙂 Selve afstemningen starter på tirsdag kl. 10:00 og slutter igen torsdag kl. 16:00. Jeg glæder mig til at se rigtig mange sjove, smukke og finurlige makrobilleder.

22 Kommentarer

  • mette b
    25. marts 2011 at 19:23

    Jeg er hermed gået i tankeboks!

    Svar
    • Michael
      25. marts 2011 at 19:25

      @mette b: Hvis boksen har en knap, så tag et billede af dén 😉

      Svar
    • Catarina
      26. marts 2011 at 08:04

      @mette b: Glæder mig til at se dit bidrag. 🙂

      Svar
  • Inge
    25. marts 2011 at 19:29

    Jeg knapper også med.. 🙂

    Svar
    • Catarina
      26. marts 2011 at 08:04

      @Inge: Dejligt. 😀

      Svar
  • ThinkingSpace
    27. marts 2011 at 10:11

    Så er jeg med – med en forårs-knap-knop. 😀

    Svar
    • Catarina
      27. marts 2011 at 18:18

      @ThinkingSpace: Dejligt at du vil lege med. 😀

      Svar
  • Helle K.
    27. marts 2011 at 19:32

    Det er fantastisk sjovt at se, hvor forskellige bidragene er 🙂

    Svar
    • Catarina
      27. marts 2011 at 20:19

      @Helle K.: Ja, det e r rigtig spændende. 😀 Jeg regner med at være klar til min deltagelse i morgen. 😀

      Svar
  • Helle K.
    27. marts 2011 at 20:24

    jeg kunne heller ikke forstå, at du ikke var med endnu 🙂

    Svar
    • Catarina
      28. marts 2011 at 06:45

      @Helle K.: 😉

      Svar
  • djohanne
    28. marts 2011 at 08:07

    Dejligt tema for en der eeeeelsker knapper:)

    Svar
    • Catarina
      28. marts 2011 at 17:26

      @djohanne: Ja, så er det da bare så perfekt. 😀

      Svar
  • Ditte
    28. marts 2011 at 10:07

    Ja, så lykkedes det omsider, selvom der var knaphed på ideer 😉

    Svar
    • Catarina
      28. marts 2011 at 17:26

      @Ditte: Hi hi, sådan har der også været her. 😀

      Svar
  • Anders
    28. marts 2011 at 16:25

    Så er vi med igen 😉 Denne gang i lidt bedre tid før deadline 😀

    Svar
    • Catarina
      28. marts 2011 at 17:27

      @Anders: Wiii, du nåede det – hvad gik galt. 😆

      Svar
  • ThinkingSpace
    28. marts 2011 at 16:57

    Og nu har jeg skiftet mit bidrag ud, men jeg er stadigt med. *vægelsind* 😀

    Svar
    • Catarina
      28. marts 2011 at 17:27

      @ThinkingSpace: Helt ok. 😀

      Svar
  • Donald
    30. marts 2011 at 00:09

    Det var morsomt at se, at jeg havde stemt på det billede, som allerede havde fået flest stemmer, det var Helle K.’s billede af en damejakkeknap med insekt; teknisk set helt suverænt, og motivmæssigt er det en af mine foretrukne konflikter, den menneskeskabte virkelighed imod dyrenes (insekternes) verden.

    Men jeg var lige ved at stemme på orkideens støvknap og er lidt ked af at jeg ikke gjorde det og ked af at den ikke havde nogen stemmer på det tidspunkt. Det er nemlig et også et meget smukt billede!

    Svar
    • Catarina
      30. marts 2011 at 07:01

      @Donald: Ja, det er det fine ved den her afstemning, man kan først se hvor mange stemmer de andre har fået, når man har afgivet sin stemme. 😀

      Svar

Skriv en kommentar