Nu hvor alle julegaverne er pakket ud, kan jeg godt skrive om den ene af gaverne som virkelig har skabt problemer.
Daniels kæreste Søren, ønskede sig bl.a. 3. bog af Game Of Thrones på engelsk. I de fysiske bogbutikker, stod bogen til små 500,-. Så jeg begynte at kikke på nettet efter den, da jeg også synes han skulle have noget andet end bare én bog. Hurtigt viste et sig, at hele serien, bestående af de 7 bøger, kunne købes på Amazon UK. Så efter lige at have vendt det med min egen Søren, besluttede vi, at han skulle have hele serien, da den kommer i en pæn æske, men pæn ryk. Det skal jo også være lidt pænt ikk’.
~Billede lånt fra Amazon UK
Jeg modtog ret hurtigt en bekræftelse med trackingnummer fra Amazon, og det viste sig, at pakken ville ankomme fredag den 5.december. Da fredagen ankom og jeg kunne se i banken, at pengene var trukket fra min konto, men der bare ikke nogen pakke. Jeg tjekkede tackingen, og kunne se, at den slet ikke havde flyttet sig. Jeg ringede til Amazon og forklarede mit ærinde og de spurgte om jeg lige kunne vent til mandag. Det kunne jeg selvfølgelig godt, der var jo længe til jul.
Mandagen kom og gik, uden at jeg så nogen pakke. Jeg valgte så at skrive til Amazon og inden der var gået en time, havde jeg fået svar. De ville sende en ny pakke til mig, den ville så ankomme her på adressen lørdag d. 13. december. Da det blev fredag, ville jeg lige tjekkede op på trackingen, og jeg kunne konstatere, at trackingen igen ikke var nået længere end første gang. Jeg skyndte mig at skrive til Amazon og de kunne se det samme som jeg, og vidste heller ikke hvor pakken var. Amazon besluttede så, at returnere mig mine penge. Jeg var så så heldig at finde alle bøgerne kraftigt nedsat på Saxo, så jeg skyndte mig at bestille dem, selvom, de ikke kunne love, at de nåde frem til jul.
Lørdag formiddag (altså dagen efter jeg havde skrevet med Amazon) ringer det så på døren og udenfor står posten med en pakke fra Amazon, hvori bøgerne lå. Jeg skynder mig at annullere min ordre på Saxos side, da den endnu ikke var klargjort og jeg dermed kunne trykke på knappen “Annullere min ordre”. Derefter får jeg pakket gaven til Daniels kæreste ind og gjort klar. Puha, så nåede den alligevel frem inden jul.
Mandag kunne jeg så konstatere at pengene fra Amazon, var røget retur til min konto og kontakter Amazon igen, for at fortælle dem, at jeg har fået bøgerne og hvordan vi så klare betalingen, da jeg nu også havde fået pengene retur. Det hørte jeg så ikke noget om. Efter et par dage skriver jeg igen, for jeg vil jo gerne betale for bøgerne, stadig intet svar. Til dato har jeg endnu ikke hørt fra dem.
Lørdag den 20. december ringer det så igen på døren og endnu engang er det posten der står derude, dennegang med en pakke fra Saxo! Ikke forstået! Jeg havde jo annulleret min ordre og de har heller ikke trukket nogle penge. Jeg skriver til Saxo og forklare dem mit “luksusproblem”.
I dag har jeg så modtaget en mail fra Saxo, med nedenstående.
Læs videre...
Ældre indlæg
Så blev julen pakket væk
Nyere indlæg
6 kommentar
Karin Abildhauge
28. december 2014 at 16:51Jeg forstår godt du måtte vente med dette indlæg, og denne beretning. Hvilket gavehumør Saxo.com var i 🙂
Jeg har lige linket til yngste, svigersønnen har snart fødselsdag, og jeg ved de begge holder meget af serien, så måske er jeg interesseret. Vil dog lige vende den med yngste først. Hvis du får den solgt før jeg siger, dem napper jeg, så sælger du bare, det er jo først til mølle princippet ikk´?
Ønsker dig en fortsat god aften/ferie.
Karin Abildhauge
28. december 2014 at 16:53Fik hurtigt svar. De var læst, så desværre. Håber du finder i køber hurtigt 🙂
Catarina
28. december 2014 at 17:10Helt ok Karin. 🙂
ha’ en god aften.
Catarina
28. december 2014 at 17:10Det er også en fantastisk serie, men jeg har nu ikke mod på at læse den på engelsk og vi har også bøgerne på dansk så… 🙂
Jow det er ført til mølle princippet så hvis der ikke er andre der er interesseret, så er det dine 🙂
Jan
28. december 2014 at 17:39Jeg køber bøger en 2-3-4 gange om året hos amazon.co.uk . og har gjort det i mange år. Det er amerikanske bøger, altså på amerikansk 🙂 .
Jeg har kun en eneste gang oplevet, at min bestilling ikke kom frem. Efter nogle dages yderligere ventetid, kontaktede jeg så amazon.co.uk og fortalte at bøgerne ikke var dukket op. OK – de (det er jo forskellige boghandlere, de kommer fra) ville sende en ny og den dukkede så op som aftalt. En uge efter kom så bogen en gang til. Om det var den første eller den erstatningen der dukkede op ved jeg jo ikke. Jeg kontaktede så amazon.co.uk og fortalte, at jeg nu havde fået den igen og fik så det svar, at jeg bare kunne beholde den som en ekstra “gave” uden yderligere omkostninger eller besvær….altså ej heller sende den tilbage…Hm…..
Der stod jeg så med 2 bøger om artilleri i den amerikanske borgerkrig; rimeligt nørdet om de forskellige kanontypers fabrikation, kalibre, fabrikker, distribution, antal af de forskellige typer og de forskellige typer ammunition o.s.v., o.s.v.
Og hvem kunne være interesseret i sådan en bog ? Ikke mange vil jeg tro, så jeg solgte den til en antikvarboghandel, hvor jeg også jævnligt handler 🙂
Men ellers kun gode erfaringer med amazon.co.uk
Catarina
28. december 2014 at 20:58Jeg har heller aldrig før haft problemer med noget jeg har købt på nettet, men denne gan gik det dog galt og jeg endte med 2 x bøger ejg faktisk ikke har betalt for endnu og om de vender tilbage med hvordan jeg kan betale ved jeg ikke. Servicen fra Saxo er dog helt i top også selvom de sendte mig bøgerne som jeg havde annulleret. 🙂
Jeg prøver altid at smide det jeg vil sælge her på bloggen og indtil nu, har jeg haft held med at får det solgt inden for et døgn, således også nu, hvor der kommer en ung mand og henter den i morgen eller tirsdag. 🙂