Menu
Familieliv

Ikke flere regninger

I går får jeg en advarsel i min bil, at en baglygte pære er sprunget. Da jeg kommer hjem gå jeg ud for at skifte den, men selvom jeg sætter en ny pære i, går der stadig ikke et lys op for mig. Jeg beslutter at kører forbi værkstedet for at få dem til at kikke på den lygte. Jeg havde ikke bestilt tid, men som altid føler jeg mig velkommen og de snuppede min nøgle og kørte den ind på værkstedet. Et kvarter efter var bilen klar igen og jeg fik min regning med. Jeg nåede dog ikke mange skridt ud på parkeringspladsen, før vinden tog fat og flåede regningen ud af hånden på mig. Jeg kikkede mig omkring men kunne ikke se den flyvske regning nogle steder, så jeg vendte om og gik ind og spurgte om de ikke kunne skrive endnu en regning ud. Jeg fik den nye regning og skyndte mig at betale dem ved kassen, jeg ville jo ikke risikere at den også fløj væk.

Jeg fik startet bilen og i samme øjeblik kom der en advarsel om at det ene bremselys ikke virkede. Jeg tænkte at det måtte da være en joke og kørte ud af parkeringspladsen. Jeg havde dog ikke kørt mere end 100 meter, før jeg tænkte, at jeg hellere måtte kører ind til siden og slukke og atter tænde for bilen. Samme advarsel! Jeg vendte rundt og kørte tilbage til værkstedet. De kikkede noget over at se mig igen. Jeg forklarede hvad der var galt, grinede de lidt og ville have mig til at starte bilen, så de kunne se efter. Og ganske rigtigt, det virkede ikke. Lidt rødøret, blev den atter kørt ind på værkstedet og fik endnu en ny pære i. Da jeg fik nøglen og bilen tilbage, ventede jeg på regningen, sagde mekanikeren:

Dig skriver vi ikke flere regninger ud til i dag, denne omgang er vores.

Ærgeligt at det ikke var det store serviceeftersyn de sagde det ved. 😉

9 kommentar

  • Marianne
    22. december 2008 at 16:29

    Sikke et skønt værksted du har – trods alt og det at de bare lige har tid til at skifte en pære….

    Reply
  • Belle Blues
    22. december 2008 at 16:29

    Dét kan man da kalde god service! Men tilfredse kunder kommer jo også tilbage, så mon ikke, det lønner sig. 🙂

    Reply
  • Catarina
    22. december 2008 at 16:37

    Marianne
    Jeg har kun rosende ord tilovers for det værksted. Altid søde og imødekommende. 😀


    Belle Blues
    Jeg har kun oplevet at blive behandlet godt og de har altid tid. Så det er da klat at jeg vender tilbage. 😉

    Reply
  • Søren (Kbh)
    22. december 2008 at 16:43
  • Catarina
    22. december 2008 at 17:06

    Søren (Kbh)
    Jepper og tak for at der nu gik et lys op for mig. 😉

    Reply
  • Louise
    23. december 2008 at 05:44

    hehe en god historie 🙂 Vi har fået en fin, fin revne i forruden… Men den laves nok ikke gratis 🙂

    Reply
  • Catarina
    23. december 2008 at 06:24

    Louise
    Jeg tror desværre du har ret – det ville da ellers være en dejlig julegave at få fra værkstedet. 😀

    Reply
  • Deborah
    23. december 2008 at 14:41

    Det var da sødt. Det er dejligt, med sådan en gestus, også selvom det ikke var til det store hovedeftersyn. De skal jo også leve og du må også huske på Finanskriser 😉

    Reply
  • Catarina
    23. december 2008 at 15:49

    Deborah
    De levere altid en god service. Jeg har købt bilen fra ny af der og har mine sommer/vinterdæk opbevaret og det er også dem der foretager alle serviceeftersyn. Så de kender mig og ved jeg er en loyal kunde. 🙂

    Men dejligt men en lille julegave fra dem. 😀

    Reply

Skriv en kommentar